כי מה שכולם יחפשו זה רק מחיר זול

בימים האלו שחלק אומרים שמשבר הקורונה מאחורינה ויש את אלו שאומרים שאנחנו לפני גל שני של התפרצות מחודשת של הנגיף, וכל זה קורה רק בגלל שמספר החולים עולה מיום ליום אבל במשק רואים שיש סוג של התאששות, הרבה מאוד אנשים נמצאים בחוף הים והבריכות, הפארקים מלאים כאילו כלום עוד לא קרה, ואם ניכנס לרגע לקניון נגלה שוב שלוקח המון זמן למצוא חנייה בחניון שיכול להכיל יותר מ 3000 רכבים.
אז במילים אחרות, הכל חזר לעצמו.

אבל, מצד שני אנו חשופים לכל מיני נתונים בחדשות שרק אומרים לנו שיש יותר ממיליון מובטלים, ואפילו לא מעט כאלו שעדיין נמצאים בחופשה ללא תשלום, אבל עד כמה באמת אותם אנשים בחל"ת יכולים להרשות לעצמם לבזבז, אז מה אם היינו בסגר במשך תקופה ארוכה, זה אומר שעכשיו צריכים לצאת ורק להתפרע כמה שיותר וכמה שאפשר לבזבז, אפילו אם זה על חשבון החיסכון שלהם לעתיד, לילדים שלהם, המצב בארץ לא היה טוב כמו שאנשים חושבים, זה שיש המון עשירים זה בגלל שיש להם המון אחרים לנצל אותם, והמסקנה היא שיש כאלו שמוכנים לעבוד גם במחירים מאוד נמוכים, הכל בכדי לגרום להרבה אחרים להתעשר.

אבל מה שיקרה ממש בתקופה הקרובה מאוד היא שכולם ינסו להשיג את הכל במחיר הרבה יותר זול, הרגלי הצריכה של אנשים יהיו חייבים להשתנות וכולם יתחילו לחפש להשתמש בכל מוצרים חליפיים.
ואם לא מוצר חליפי אז יחפשו את אותו המוצר בכמה מקומות העיקר להשיג מחיר יותר זול, אבל מצד שני גם אם פעם היו כאלו שאמרו שאין להם זמן לחפש, והם פשוט קונים את המוצר גם אם הם משלמים עליו כמה עשרות שקלים יותר, הפעם לאנשים יש המון זמן פנוי, ולא איכפת לו לחפש בפחות כסף, אבל האם המחירים ירדו ? ממש לא !
המחירים לא ירדו, לא של  הדירות ולא של המוצרים הבסיסיים שאנחנו צורכים, כלום לא השתנה.

אם עד היום אנשים היו קונים את המוצרים של מון פלטין בכל מקום, בגלל שהמחירים שלהם היו פחות או יותר ממש זהים, עכשיו הם יתחילו לחפש את אותם מוצרים בכל מיני מקומות, רק בשביל לחסוך כמה עשרות שקלים, האמת שככה צריכה להיות צרכנות נבונה, ואני מאמין שגם הרבה מאוד אנשים פשוט לא ירצו לצאת לחנויות ותיחילו לעשות את כל הקניות שלהם יותר באינטרנט מאשר לצאת לחנויות.



למה זה לא קרה לפני הרבה זמן ? 

באמת למה אנשים לא התחילו לחשוב בצורכה צרכנית נבונה עד היום ? אני גם רואה כל מיני פרסומות של כל מיני "מנטורים" שאומרים שהם יכולים לנהל לנו את משק הרבה יותר טוב ובכל חודש לחסוך לנו 6000 ש"ח, אבל אני יודע טוב מאוד שזה סתם שטויות, הרי אם ההכנסה שלי לא מגיעה לסכום כל כך גבוה, באופן טבעי אני אנסה למצוא דרכים לחסוך עלויות, ומעבר לעלויות האלו גם הרבה מאוד אנשים ינסו להוזיל את כל הריביות שהם משלמים לבנקים.
אז כבר ממש עצוב לי שיש אנשים כאלו שמבטיחים סתם הבטחות רק בשביל שהם יוכלו למכור עוד קורס (או הרצאה) בכרטיס של 89 ש"ח לכמה שיותר אנשים. ממש מגעיל שמנצלים את המצוקות שלהם.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

תעשיית מוצרי השיער